Boeken Turorial

Potions, schoolboeken, snoepverpakkingen en andere objecten uit de wereld van Harry Potter.

Zesde jaars

Bericht door Linda » di 24 nov 2015, 11:19

Boeken Turorial

Een geweldige en simpele prop voor bij je kostuum is een boek! Boek covers kan je vinden in heel veel onderwerpen. Zo zijn er meerdere mogelijkheden om een boek te maken.We laten je er 3 zien, en ook zal ik jullie ons geheimpje vertellen waar wij de covers vandaan plukken.

Optie 1, een notitieboek met een kaft er om
Je hebt nodig:
- Een notitie boek. ( Action Hema) Je kan verschillende formaten boekjes krijgen, ik zou adviseren om te kijken welk boek je wilt maken, en daar een juist formaat boekje bij te zoeken.
- Een printer.
- Schaar/ papiersnijder.
- Lijmspray ( action)
- Evt plak folie.
- En veel geduld

Je zoekt de cover die je graag wilt maken op http://www.therpf.com/showthread.php?t=155254 en
http://www.therpf.com/f64/list-harry-po ... ost2380681
Je meet je boek op.
Je opent Excel. Voegt je boek in en past dit aan , aan de maten die je hebt opgenomen, nu komt het geduld stukje. Excel print nooit precies op de maat, scheelt altijd een par cm, soms te klein soms te groot. Dus dit gaat je een aantal printjes kosten ( het is mij nog niet gelukt via excel om het gelijk goed te krijgen, ik heb geen fancy programma’s namelijk) Maar na enige tijd heb je het juiste printje.
Uitknippen. Je kaft in sprayen met de lijm , kaft er op plakken. Laten drogen.
Wat ik zelf altijd doe is het boek oud laten maken, ik ga er over heen schrapen met een mesje, verbuig de kapt. Plak deze in met plakband ( die beschrijfbare) Ik maak ook de hoeken van het boek kaal, alsof het al wat langer in gebruik is.

Voorbeeld.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Optie 2, het kaften van een houten opberg boekje
Deze zijn te koop bij Xenos en Action. Dit is handig voor als je geen tas hebt, kan je toch je Muggle spullen in kwijt, en toch in stijl zijn.
Hier geld het zelfde principe als hier boven, alleen heb je dan een houten boek. Je hebt wel 2 keuzen, je kan besluiten om de stoffen rug er af te halen, ( dan komt de deksel los) En dan het papier er op te doen, of je kan het er over doen, of de kaft uitsnijden zodat je stoffen kaft toch naar boven komt.

Voorbeeld
Verkleinde Afbeelding

Optie 3, naar de kringloop gaan
Ga daar oude boeken zoeken om die te gaan verven.
Ik heb dit gedaan met een psalm boek, Die had zulke mooie versieringen dat deze perfect was voor mijn Magical me van Gilderoy lockhart.
Ik heb de versieringen geverfd in goed, zoals het echte boek. En de juiste foto’s van Gilderoy er op geplakt, Over de foto’s heen zit plak folie , zodat het dat venster effect geeft.
Dit vergt meer geduld en verf.

Voorbeeld
Verkleinde Afbeelding

Over alle boeken zou je plak folie kunnen doen ter bescherming van het boek, dit is wel minder acht,m maar zo gaat het wel langer mee. Dus die keuze is aan jou.

Veel plezier met het maken van je eigen boek, en vergeet deze niet te delen op onze facebook page en forum!
Groetjes Linda.
ignorantia juris non excusat / ignorance of the law does not excuse

Derde jaars

Bericht door Antwerp_Gryf_Student » di 24 nov 2015, 19:49

Re: Boeken Turorial

Zoooo cool. Wat jij kan maken :o dat wil ik del eens proberen )
Homo Homini Lupus ~ De mens is een wolf voor zijn medemens

R. J. Lupin

Zesde jaars

Bericht door Soulless » di 24 nov 2015, 20:16

Yaaay de boeken tutorial is er! Super! Wil dit zo graag eens doen maar vind het zonde van oude boeken :roll:

Zesde jaars

Bericht door Linda » di 24 nov 2015, 20:19

Dan moet je gewoon note books met harde kaft kopen bij de action of de hema:) Dan is het minder zonde xD

Zesde jaars

Bericht door Soulless » di 24 nov 2015, 20:22

Linda schreef:Dan moet je gewoon note books met harde kaft kopen bij de action of de hema:) Dan is het minder zonde xD
Maar dan staan er geen getypte letters in!

Zesde jaars

Bericht door Linda » di 24 nov 2015, 20:23

Nope.Maar kringloop winkels zijn een uitkomst. Dan heb je ook geen emotionele band met het boek.

Derde jaars

Bericht door kenneth » di 24 nov 2015, 22:51

mooi uitgelegd moet ik zeker ook eens proberen
Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Zesde jaars

Bericht door Bernasaurus » wo 25 nov 2015, 08:34

Ik heb mijn boeken ook uit de kringloopwinkel Anne, heb je ook gelijk mooi verkleurde pagina's. Als je mijn gekafte spreukenboek boeken opent zie je bijvoorbeeld een duits woordenboek enzo :lol:

Derde jaars

Bericht door Antwerp_Gryf_Student » wo 25 nov 2015, 09:42

Bernasaurus schreef:Ik heb mijn boeken ook uit de kringloopwinkel Anne, heb je ook gelijk mooi verkleurde pagina's. Als je mijn gekafte spreukenboek boeken opent zie je bijvoorbeeld een duits woordenboek enzo :lol:

Wel lekker leerzaam ;-)
Homo Homini Lupus ~ De mens is een wolf voor zijn medemens

R. J. Lupin

Vierde jaars

Bericht door Legilimens » wo 25 nov 2015, 10:05

Linda schreef:Nope.Maar kringloop winkels zijn een uitkomst. Dan heb je ook geen emotionele band met het boek.
Haha, precies ook waarom ik oude boeken aan Anne gevraagd heb.
Die boeken ken ik niet, dus is het minder erg, mocht ik er iets aan verpesten of ze slopen :P

Terug naar “Props”