Hagrid kostuum

Dumbledore, McGonagall, Snape of andere leraren van Zweinstein.

Eerste jaars

Bericht door Jonathan » zo 24 apr 2016, 15:09

Hagrid kostuum

Hullo iedereen!

Ik heb besloten om volgend jaar als hagrid naar haarzuilens te gaan. Ik heb het een en ander geregeld voor volgend jaar.

First and foremost is het grootste probleem erg letterlijk. Mijn lengte moet ongeveer vijftig cm de lucht in... Dat word stelten dragen... Deze heb ik gevonden, om ze te huren. Met de stelten die ik nu geregeld heb word ik 56 cm langer.

Tweede probleem is de omtrek. Hagrid is nogal fan van eten, en zn buik is daar maar al te goed getuige van. Ik zelf heb die natuurlijke vulling niet, dus daar moest ook Wat op gevonden worden. Een foam word Al snel erg erg warm, Wat, afhangend van het weer geweldig goed en slecht kan zijn. Schuim/foam houd veel stilstaande lucht vast en isoleert dus erg. Om het erge zweten tegen te gaan ging ik op zoek naar wen ander materiaal dat sterk, makkelijk bewerkbaar en niet Al te isolerend is. Hier kwam ik uit op kippengaas. Licht, niet isolerend en redelijk makkelijk te bewerken. Aan de voorkant een laagje katoen voor ietwat meer zachtheid, eensgelijks op de plekken waar mijn armen vaak zullen hangen.

Het kostuum zelf heb ik werkelijk nog geen idee over, eerst maar eens het bodysuit maken ;)

Derde jaars

Bericht door Antwerp_Gryf_Student » ma 25 apr 2016, 20:31

Re: Hagrid kostuum

*out*

Ik wens je er alle succe mee :)
Homo Homini Lupus ~ De mens is een wolf voor zijn medemens

R. J. Lupin

Tweede jaars

Bericht door Benfolo Evil » di 26 apr 2016, 10:36

in de dinsey kostuums zitten mini ventilatoren

wat je kan doen is van worbla maken. maar is erg duur, maar is licht gewicht en niet warm. moet je er wel lucht gaten in maken.

stelten huren?
als je ze koopt ben je waarschijnlijk voordeliger uit als je ze een heel weekend gaat gebruiken. en kun je de schoenen aan de stelten maken.

haar werk. ik weer niet ga je cosplay hagrid of ga je voor prijzig,..want je kunt pruiken en haarwerken laten maken. maar dit kost zo'n 500,- tot 1200 euro.
maar is wel echt gaat en net zoals in de film.
"Partake on a voyage through the endless seas of my imagination" ~ (c) Benfolo Evil Penstroke

Vijfde jaars

Bericht door Marty Malfoy » di 26 apr 2016, 10:37

Tof te lezen dat je het zo accuraat aan wil pakken, dat je het er zelfs voor over hebt heel het weekend op stelten te lopen! Ik denk dat het vergroten van je buik en ledematen wel goed gaat komen. Watten kunnen wellicht ook een optie zijn. Maar heb je al bedacht hoe je je smalle gezicht op gaat vullen? Misschien dat Benfolo daar trouwens ook wel een tip voor heeft.
"Blood makes you related, but loyalty is what makes you family."

Tweede jaars

Bericht door Benfolo Evil » di 26 apr 2016, 10:43

op maat gemaakte protheses uiteraard! hahah. (maar die zijn duur)
wat je ook kunt doen is een goedkope latex masker kopen (van een dik persoon) en dan het gezicht eruit knippen.
de randen wegwerken. die zul je toch niet zin ivm met het haar. dan lijk je optich dus dikker.
"Partake on a voyage through the endless seas of my imagination" ~ (c) Benfolo Evil Penstroke

Vijfde jaars

Bericht door *hermione*1992 » di 26 apr 2016, 11:27

Hello!

Ik wens je er veel succes mee :D
Professor Lupin: Finally, the flesh reflects the madness within.
Sirius Black: Well, you'd know all about the madness within, wouldn't you Remus?

Zesde jaars

Bericht door Soulless » za 21 mei 2016, 10:29

Wat een project! Zie al hele goede helpende comments, super veel success en ben heel benieuwd!

Derde jaars

Bericht door Antwerp_Gryf_Student » za 21 mei 2016, 16:49

*out*

Is er al vordering ? :)
Homo Homini Lupus ~ De mens is een wolf voor zijn medemens

R. J. Lupin

Terug naar “Leraren”