Daily Prophet Writer

Leden van the order of the phoenix, leden van het ministry en death eaters.

Vijfde jaars

Bericht door Marty Malfoy » ma 21 apr 2014, 14:22

Daily Prophet Writer

Nu mijn Hogwarts uniform zo goed als compleet is vond ik het wel leuk om met iets nieuws te beginnen. Het leek me heel leuk om net als Rita Skeeter een schrijver van de Daily Prophet te worden. Nu zit ik alleen een beetje met het issue: hoe?
Hoe kan ik duidelijk maken wie ik ben? En hoe kan ik een heks-achtige look maken die herkenbaar is, maar er niet te dik bovenop ligt?
"Blood makes you related, but loyalty is what makes you family."

Eerste jaars

Bericht door Josienepien » ma 21 apr 2014, 15:19

Re: Daily Prophet Writer

Als je een magische journalist wil zijn, kun je in ieder geval in plaats van een normaal notitieboekje en pen natuurlijk een stapeltje perkament of oud-uitziend papier en een mooie gekleurde veer gebruiken. Er zijn mooie veren met het uiteinde van een kroontjespen. In cartoons hebben journalisten altijd zo'n fedora op met een paar briefjes erin gestoken. Jij kunt een meer heks-achtige hoed en daar vanalles op vastprikken en insteken. Brilletje op je neus, misschien in een gekke vorm of kleur. En natuurlijk kun je een gewaad dragen in plaats van gewone kleding, uiteraard met een borstzakje met extra papier en veren. En natuurlijk heb je een toverstaf die aan je riem bungelt zodat iedereen kan zien dat je echt magisch bent.

Vijfde jaars

Bericht door Marty Malfoy » ma 21 apr 2014, 17:08

Oeh, dat zijn al een aantal goeie ideeën! Ik heb in ieder geval een blouse die ik er wel goed bij vind passen denk ik. Het zou helemaal leuk zijn als ik een pin vind van de daily prophet, maar dat zal wel niet gebeuren. Als ik terug ben van de Studio Tour ga ik eens wat kleding bij elkaar leggen en kijken wat ik nog moet hebben.

Vijfde jaars

Bericht door Marty Malfoy » ma 21 apr 2014, 17:21

Ik zat te denken aan iets als dit als cloak. Ik wil namelijk niet meteen in robes gaan, denk ik. :

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Thuis heb ik nog een off-white blouse in deze stijl:
Verkleinde Afbeelding

En met een pencil skirt denk ik dat ik dan wel de basis van de look die ik voor ogen heb wel heb.

Heb ff snel iets geschetst. Ik denk dat ik dit wel zie zitten:

Verkleinde Afbeelding

Zesde jaars

Bericht door Linda » di 22 apr 2014, 08:45

Ziet er goed uit hoor. Wij hebben ook een rita gezien op Elfia en die was gewoon mooi in pak, maar het haar en de quill en parchetment maken het duidelijk. Nog een leuk leesbrilletje en je bent echt wel te herkennen .
ignorantia juris non excusat / ignorance of the law does not excuse

Eerste jaars

Bericht door Josienepien » di 22 apr 2014, 09:00

Ja, dat ziet er al leuk uit! En inderdaad zo'n netter manteltje is wel een goed idee.

Department of Magical Education

Bericht door Dader » di 22 apr 2014, 10:21

Gaaf idee. Deze persoon die bij de Daily Prophet werkt vind ik ook gaaf neergezet in de film:

Afbeelding

Hij heeft het logo op z'n pet en op z'n shirt. Je zou iets van een badge kunnen maken met daarop het schild wat in het logo zit.

Afbeelding

Ook een krant zelf bij je hebben, eentje uit je zak laten steken is al heel herkenbaar. Wat ik ook wel eens heb gezien zijn pasjes aan een koord.

Erg leuk idee voor een kostuum in ieder geval! Succes

Vijfde jaars

Bericht door Marty Malfoy » vr 25 apr 2014, 21:09

Dader schreef:Gaaf idee. Deze persoon die bij de Daily Prophet werkt vind ik ook gaaf neergezet in de film:

Afbeelding

Hij heeft het logo op z'n pet en op z'n shirt. Je zou iets van een badge kunnen maken met daarop het schild wat in het logo zit.

Afbeelding

Ook een krant zelf bij je hebben, eentje uit je zak laten steken is al heel herkenbaar. Wat ik ook wel eens heb gezien zijn pasjes aan een koord.

Erg leuk idee voor een kostuum in ieder geval! Succes

Jaaa! Een badge zou echt amazing zijn. Maar ik wil eigenlijk het liefste een metalen pin, en die is nergens te vinden... Maar goed, eerst maar mijn mantel regelen. Ik ben benieuwd. :D

Department of Magical Education

Bericht door Dader » vr 25 apr 2014, 21:21

Een metalen badge zou heel gaaf zijn ja. Die is misschien nergens te vinden, maar er is vast wel iemand die ze kan maken. Wat bijvoorbeeld een optie is is shapeways (wat ik voor m'n ministry of magic tie pin heb gedaan), resultaat is heel mooi, kosten zijn iets minder mooi. Mocht je dat zien zitten dan kan ik eventueel wel helpen met het ontwerpen van een 3D bestand.

Vijfde jaars

Bericht door Marty Malfoy » vr 25 apr 2014, 21:41

Dader schreef:Een metalen badge zou heel gaaf zijn ja. Die is misschien nergens te vinden, maar er is vast wel iemand die ze kan maken. Wat bijvoorbeeld een optie is is shapeways (wat ik voor m'n ministry of magic tie pin heb gedaan), resultaat is heel mooi, kosten zijn iets minder mooi. Mocht je dat zien zitten dan kan ik eventueel wel helpen met het ontwerpen van een 3D bestand.
Oeh, dat is wel Fancy. Mag ik weten hoeveel je dat gekost heeft?

Ik zit eraan te denken iets met van dat opstrijkpapier te doen. Dat ik gewoon het schild op een stuk stof dat ik mooi vind naai en er een soort patch van maak.

Terug naar “Heksen en Tovenaars”