Fenrir Greyback

Leden van the order of the phoenix, leden van het ministry en death eaters.

Vierde jaars

Bericht door WolfxGirl » zo 07 jun 2015, 22:14

Re: Fenrir Greyback

Ziet er heel mooi uit :)

Eerste jaars

Bericht door Artus Gertamentus » do 18 jun 2015, 00:10

Interessant dit!

Ben benieuwd hoe het hier mee gaat en of je ondertussen nog wat wijzer bent geworden voor prothese opties.

Mocht het nog nodig zijn, ik heb best wat ervaring met het maken en vooral gieten van maskers. Dus stuur een pm, kunnen we er wat over brainstormen.

Overigens is het meestal handiger om een volledig draagbaar sillicone masker te laten maken (duur) door middel van een gezichtsafdruk (facecast). Ook zijn er opties om door middel van een facecast de nodige details in gedeeltijke latex stukken te gieten.

Latex wordt meestal gebruikt omdat sillicone vrij moeilijk aan de huid hecht t.o.v. latex. Ook wordt er meestal latex gebruikt omdat het goedkoper is.

Sillicone is duurder, maar biedt wel een langere
Houdbaarheid en scheurvastheid. Ook krimpt sillicone niet zoveel als latex.

Eerste jaars

Bericht door Sinaka » zo 13 sep 2015, 20:37

Ik ben nog niet veel wijzer geworden van me eigen onderzoek. Ik zit een beetje vast daarmee.

ik zal je een pm sturen. Ben heel erg benieuwend naar all opties.

Vijfde jaars

Bericht door Marty Malfoy » zo 20 sep 2015, 10:49

Ik hoorde van de week bij mn theatergroep dat ze vaak ook met marsepein werken voor nephuid. Misschien kan iets van nephuid maken en daar wenkbrauwen op recreëren enzo.
"Blood makes you related, but loyalty is what makes you family."

Tweede jaars

Bericht door Benfolo Evil » ma 18 jan 2016, 14:21

Hey,
Ik kan de foto's niet mee zien, waarschijnlijk zijn ze weg gehaald, wat was het probleem?
Ik ben namelijk zelf Allround Grimeur en weet best wel veel van special effect af, hoe het te maken, waarvan het te maken.
Maar het is niet goedkoop, als je het film kwaliteit wilt hebben is het eenmalig te gebruiken, omdat je de randjes weg smelt.
Gelukkig heb je een mal en kun je de applicaties steeds opnieuw gieten.

je hebt verschillende materialen, latex, foamlatex (hot of cold), Gelatine, en uiteraard Silicone. en dat laatste wordt eigenlijk tegenwoordig veel gebruikt, omdat dit het dichtst de huid benaderd, gua structuur en 'doorschijning" foamlatex werd vroeger veel gebruikt, nu nog voor bijvoobeeld wezens of hele lichamen, omdat siliconde vrij zwaar is. Je kunt siliconen kopen welke je direct op de huid kunt verwerken, en je hebt silicone welke je moet incapselen in Superbaldies. De superbaldies zijn de randjes, welke je wegsmelt. Zowel silicone als Latex kun je niet wegsmelten enkel verplaatsen.

voor een latex/foamlatex applicatie kun je een gipsen mak gebruiken, voor een silicone applicatie heb je een speciale mal nodig van bijvoorbeeld, Axon F40, deze is niet poreus, terwijl gips dat wel is.

In larp wordt veelal Latex en foam latex gebruikt.

In bijna alle gevallen wordt er vaak gezegd dat je het meerdere keren kan gebruiken, en ja dat is in de meeste gevallen ook zo, maar het zal in bijna alle gevallen zo zijn dat het resultaat minder mooi is.
"Partake on a voyage through the endless seas of my imagination" ~ (c) Benfolo Evil Penstroke

Terug naar “Heksen en Tovenaars”